farencat

farencat

<-PostTitle->

سياوش و روژان در شهرهاي مختلفي زندگي مي‌كنند. هر دو شرايط مختلف و زندگي و مدرك تحصيلاتي متفاوتي دارند. اما نقطه مشترك آنان اين است كه هر دو به دنبال شغلي مناسب براي آينده خود هستند. سياوش در رشته وكالت مشغول تحصيل بوده اما حالا به دنبال شغلي غير از رشته خود مي‌گردد.   شرايط  و علاقه او به شغل‌هايي كه فردي هستند و نياز نيست به صورت تيمي فعاليت كنند بيشتر است. شغل آرايشگري يا انجام كارهاي فني مثل تعميرات لوازم الكترونيكي و ماشين‌آلات مي‌تواند انتخاب‌هاي خوبي باشد. اما او جداي از علاقه به كسب مهارت به درآمد بالا نيز فكر مي‌كند. بدون شك تعميرات  موبايل مي‌تواند يك انتخاب بسيار هوشمندانه باشد. چون دنيايي  ديجيتال هر روز در حال گسترش است و مردم ساليانه بخشي از درآمد خود را در اين راه خرج مي‌كنند. پس براي موفق شدن در شغل تعميرات نياز است مدام خود را آپديت كنيد و سياوش از آن تيپ آدم‌هايي‌ست كه به پيشرفت در كار اهميت مي‌دهد. او به كارهاي دفتري و روتين يا تكراري علاقه‌اي ندارد و چالش‌ در كار را دوست دارد. البته اولين چالش بدون شك وارد شدن به جو و فضاي دنيايي ديجيتال است. اينكه مي‌تواند بحث كردن، مطالعه و وقتي براي اين كار بگذارد؟ چون تعميرات لوازم الكتريكي و به خصوص تعميرات موبايل نياز به دانش و دقت بالايي دارد.

در طرف ديگر روژان را داريم. او فارق‌التحصيل رشته برق است. بعد از اينهمه سال درس خواندن سعي دارد در همان رشته‌اي كه تخصص كسب كرده مشغول به فعاليت باشد. درآمد بالا براي او در اولويت اول قرار ندارد. هرچند درآمد يكي از هدف‌هاي او محسوب مي‌شود. اما همانطور كه اشاره كرديم اولين اولويت براي او رفتن به سمت شغل‌هايي‌ست كه به رشته تحصيلي‌اش نزديكي داشته باشد. در شهري كه زندگي مي‌كند در زمينه تعميرات موبايل مراكز تخصصي وجود ندارد و با توجه به تحقيقاتي كه كرده است. فعاليت در اين زمينه مي‌تواند موفقيت‌هاي شغلي و زمينه درآمدي خوبي را برايش مهيا كند.

هر دو شخصيت ما با توجه به اينكه خواسته‌هاي متفاوتي از شغل آينده‌ي خود دارند اما انتخاب شغل تعميرات موبايل مي‌تواند انتخاب خوبي برايشان باشد. پس حالا بايد دقيق‌تر تمام جوانب مثبت و منفي اين شغل را بررسي كنند.

 

 

 

 

تقاضا براي تعميرات موبايل در بازار به چه اندازه است؟

 

حتماً تابه‌حال پيش آمده موبايلتان را به يك مغازه‌ي تعمير موبايل ببريد و تعميركار به شما بگويد تا يكي دو هفته‌ي آينده قادر به انجام تعميرات مورد نياز شما نيستند. دو هفته بدون موبايل بودن براي اكثر ما يك كابوس است. مخصوصا كساني كه شغلشان وابسطه به تلفن‌ موبايل است. يا از نرم افزارها و به خصوص شبكه‌هاي اجتماعي استفاده زيادي مي‌كنند. حالا اين مورد را با آماري مثل تعداد مشتركين تلفن همراه در ايران كه چيزي بالغ بر پنجاه و سه ميليون گوشي است مطابقت دهيد. بدون شك رشد و تقاضا در اين بازار بسيار زياد است و با توجه به اينكه تعميرات موبايل از جمله كارهاي تخصصي محسوب مي‌شود و هر روز در حال گسترش است و سرعت عمل يكي از فاكتورهاي مهم در اين شغل است نياز به تعميركار موبايل هر روز افزايش پيدا مي‌كند.

 

 

ميزان درآمد متوسط  در شغل تعميرات موبايل چقدر است؟

اينكه بخواهيم به چنين سوالي پاسخ بدهيم سخت است. چراكه ارائه خدمات و درآمد حاصل از آن به موارد متعددي بستگي دارد. براي مثال نبايد انتظار داشت يك تعميركار يا حتي تعويض‌كار قطعات موبايل تازه كار بتواند در ماه اول كاري‌اش به اندازه‌ي يك تعميركار با سابقه‌ي ۱۰ ساله درآمد داشته باشد.

از اين جهت درآمد ماهيانه‌ي يك تعميركار موبايل به مواردي همچون: محل تعميرگاه، مهارت تعميركار، نحوه برخورد با مشتري، ساعات كاري، هزينه خدمات، تبليغات و... بستگي دارد. اما با تمام اين حرف‌ها آمار سال ۱۳۹۷ نشان مي‌دهند كه متوسط درآمد ماهيانه چيزي بين ۷ تا ۱۵ ميليون براي شغل تعميركار موبايل بوده است.

 

 

سرمايه‌ي مورد نياز براي راه‌اندازي شغل تعمير موبايل چقدر است؟

سرمايه‌ي اوليه در اين شغل صرف دو چيز مي‌شود. اول از همه اينكه بايد براي انجام اين شغل مكاني اجاره كنيد. در اين صورت ممكن است بخواهيد در يك مغازه‌ي كوچك كه زياد هم مورد توجه نمي‌باشد آغاز به كار كنيد و مشتريان خود را با بستن قرارداد ميان فروشندگان موبايل به دست بياوريد. حتي مي‌توانيد از طريق اينترنت و شبكه‌هاي مجازي نيز اقدام به معرفي خدماتتان به مردم كنيد. يا ميز تعميرات يك مجموعه موبايل را اجاره كنيد. بنابراين هزينه‌ي اجاره‌ي مغازه با توجه به درآمد بالايي كه داريد نبايد چندان نگراني زيادي براي شما ايجاد كند.

اما مورد دومي كه براي راه‌اندازي اين شغل به آن نياز داريد ابزار تعميرات موبايل است. در مورد ابزار تعميرات موبايل مفصل با شما حرف خواهيم زد. اما در حال حاضر به برآورد تقريبي مبلغ مورد نياز براي ابزار تعميرات موبايل و لوازم تعميرات موبايل مي‌پردازيم.

به طور كلي هزينه‌اي كه براي تهيه‌ي ابزار تعميرات موبايل نياز داريد مبلغي حداقل ۱۰ ميليون تومان تا ۵۰ ميليون تومان خواهد بود. اما توجه داشته باشيد كه شايد نياز به انجام هزينه‌هاي گزاف نباشد و بتوانيد به سادگي تمركزتان را روي انجام يك سري تعميرات محدود و خاص بگذاريد و پس از درآمدزايي بقيه‌ي لوازم تعميرات موبايل مورد نيازتان را نيز تهيه كنيد. حتي مي‌توانيد به فروش لوازم و قطعات جانبي موبايل نيز بپردازيد. يا فعاليت‌هاي خود را به تعويض قطعات مثل تعويض تاچ ال‌سي‌دي، تعويض باتري و... محدود كنيد و در آينده به صورت تخصصي تعميرات را شروع كنيد.

 

ابزار تعميرات موبايل مورد نياز براي تعميرات موبايل كدام است؟

لوازم تعميرات موبايل بسيار متنوع و زياد هستند. اما ابزار تعميرات مورد نياز شما براي شروع كار شامل موارد زير است:

·        دستگاه هيتر و هويه

·       دستگاه لوپ يا ميكروسكوپ

·        ست پيچ گوشتي و آچار تعميراتي

·        منبع تغذيه و مولتي متر

·        سيم قلع و روغن فلكس و روغن لحيم

·        پنس آنتي شوك

·        قاب بازكن

·        شابلون

·        گيره كار

علاوه بر تمامي مواردي كه در بالا ذكر كرديم به خاطر داشته باشيد كه به يك كامپيوتر يا لپ‌تاپ نيز نياز پيدا خواهيد كرد چرا كه تعداد زيادي از مشتريان به خدمات نرم‌افزاري نياز خواهند داشت. البته تمام تعميركاران موبايل به اشراف كامل در مورد مشكلات نرم افزاري نيازي ندارند اما در آينده و براي شروع فعاليت تخصصي و حرفه‌اي به يادگيري و رفع مشكلات نرم افزاري نياز داريد.

 

 

 

از كجا مي‌توانيم لوازم تعميرات موبايل را با بهترين كيفيت خريداري كنيم؟

تعميرات موبايل ماكروتل يكي از با سابقه‌ترين و معتبر‌ترين دفترهاي خدمات تعميرات موبايل در تهران است. شما مي‌توانيد تك‌تك ابزار تعميرات موبايل مورد نياز خود را از ماكروتل خريداري كنيد وانواع و اقسام دستگاه‌هاي حرفه‌اي را با قيمت‌هاي متناسب بررسي كنيد. در مورد خريد هر يك از دستگاه‌هاي مورد نظر شما متخصصان ما با سابقه اي كه در حرفه تعميرات دارند در بخش فروش و مشاوره‌ي فروشگاه ماكروتل آماده‌اند تا شما را به خوبي راهنمايي كنند.

همچنين مي‌توانيد براي خريد هرگونه ابزار تعميرات موبايل ديگري كه نياز داشتيد به صفحه‌ي ابزار تعميرات موبايل ماكروتل سر بزنيد. همچنين مي‌توانيد به جاي بررسي و خريد آنلاين ابزار تعميرات موبايل شخصا ابزار مورد نيازتان را در مركز فروش قطعات و ابزار تعميرات ماكروتل در تهران تهيه كنيد و از هر نظر خريدي مطمئن داشته باشيد.

نكات منفي اين شغل: بدون شك شغل‌هاي مثل تعميرات موبايل به دقت بالايي نياز دارد و همين موضوع نشان از حساسيت در اين شغل است. يعني با كوچكترين اشتباهات ممكن است خسارت‌هاي زيادي وارد كنيد و ضررهاي مالي متحمل شويد. البته بخشي از اين مشكلات مربوط به در دست نداشتن ابزار حرفه‌اي براي تعميرات است كه براي رفع اين مشكل نيز شركت ماكروتل با ارائه لوازم تعميرات فوق تخصصي خدماتي در اين زمينه در اختيار علاقه‌مندان قرار داده است.

سخن آخر...

 

اگرچه ممكن است زمان زيادي را براي پيدا كردن شغل مناسب خود از دست داده باشيد و تصور كنيد كه در سن نامناسبي به فكر انجام شغل تعميرات موبايل افتاده‌ايد اما هرگز اميدتان را از دست ندهيد. شغل تعميرات موبايل شغل نوظهور و جواني است و حتماً در بازار كارش جايي براي شما نيز وجود دارد.


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : ،

ادامه مطلب

تاريخ : ۱ شهريور ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۳:۴۴ | نویسنده : admin |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی