farencat

farencat

<-PostTitle->

رهن كامل چيست؟
در بعضي مواقع صاحب‌خانه به دلايلي پول لازم است . امكان دارد بدهي بالا آورده باشد . شايد در پروژه‌اي سرمايه‌گذاري كرده و براي مدت كوتاه به پول زيادي  نياز دارد يا هر علت ديگر. اما از جايي ديگر دوست  هم ندارد كه خانه‌اش را بفروشد . در اين مواقع  معمولا صاحب‌خانه‌ها به دنبال مشتري مي‌گردند تا خانه‌شان را «رهن كامل» دهند . .
رهن كامل خانه به گونه اي اجاره گفته مي‌شود كه در آن مستاجر هنگام عقد قرارداد مبلغ زيادي را به عنوان رهن در اختيار موجر مي‌گذارد و در عوض ديگر ماه به ماه اجاره‌اي پرداخت نمي نمايد  . اين مبلغ تا پايان قرارداد پيش موجر باقي مي‌ماند و پس ازتمام شدن  قرارداد تمام و كمال به مستاجر برگردانده مي‌شود . پيش فروش آپارتمان در منطقه 22 با مناسب ترين قيمت ها ارائه مي شود .
 
مزيت‌ها و معايب رهن كامل : 
در ديد اول اين نوع اجاره به نفع مستاجر است چون ديگراحتياجي  به پرداخت ماهانه‌ي مبلغي به عنوان اجاره ندارد و از طرفي در آخر قرارداد پولش به او برگردانده مي‌شود . در واقع رهن كامل شبيه اين است كه پولتان را در بانك سرمايه‌گذاري كنيد و سود پولتان را به موجر بدهيد. با اين تغيير كه  كه تا پايان قرارداد حق برداشت از پولتان را نداريد.

موقع تخليه خانه چون موجر بايد تمام پولتان را كه مبلغ زيادي هم هست به صورت نقدي به شما بپردازد و از آنجا كه امكان دارد او پول را در اين مدت خرج كرده باشد و هنگام سررسيدن قرارداد حسابش خالي باشد ، دست شما به عنوان مستاجر براي چانه‌زدن بر سر تمديد قرارداد و اندازه احتمالي بيشتر شدن مبلغ رهن بازتر است . امتياز آپارتمان در منطقه 22 از ديگر مناطق بيشتر است . خريد آپارتمان در منطقه بست و دو كه دراراي آب و هواي خوبي مي باشد توصيه مي شود . 
در واقع در قراردادهاي رهن كامل احتمال تمديد قرارداد بيش از قراردادهاي اجاره‌ معمول است. از طرفي در بعضي اوقات ممكن است از شرايط خانه، همسايه‌ها و… راضي نباشيد و بخواهيد سر سال يا حتي زودتر از خانه بلند شويد. اما به خاطر اينكه صاحب‌خانه پول كامل رهن را نقدا ندارد شايد در پس گرفتن پولتان به مشكلاتي بخوريد. پس پيش از عقد قرارداد رهن كامل از هر نظر خانه‌ موردنظرتان را بررسي كنيد چون معمولا فسخ آن دردسرهاي بيشتري نسبت به قراردادهاي اجاره دارد.

مشكل اصلي رهن كامل خانه اينجاست كه اولا در بسياري از اوقات مالكان تمايلي ندارند خانه را رهن كامل بدهند و اكثر خانه‌هاي اجاره‌اي بازار به صورت اجاره يا اجاره + رهن در دسترس است. ثانيا مبلغ درخواستي مالكان براي رهن كامل گاهي اوقات بسيار بالا و غير منطقي است كه موجب مي‌شود مستاجران قيد رهن كامل را بزنند. 

فسخ قراردادهاي رهن كامل به خاطر آنكه پول شما در دست صاحب‌خانه است معمولا دردسر بيشتري نسبت به اجاره‌ معمولي دارد. پس پيش از عقد قرارداد تمام جنبه‌هاي ملك را بررسي كنيد . 
جمع‌بندي : 
در رهن كامل خانه مستاجر مبلغ زيادي را در اختيار موجر قرار مي‌دهد و در عوض از پرداخت اجاره‌ ماهانه راحت مي شود . 
علاقه مالكان به رهن كامل دادن خانه‌شان كم تر از علاقه شان به اجاره دادن يا تركيب اجاره و رهن است . 
عرف قيمت رهن كامل خانه يك چهارم تا يك ششم قيمت خانه است كه اين ضريب را عمر ساختمان تعيين مي‌كند . 
اگر مي‌خواهيد جنبه‌ي شرعيِ قرارداد را در نظر بگيريد بايد هنگام عقد قرارداد مبلغ اجاره‌ا‌ي ماهانه (هرچند بسيار اندك) هم ذكر نماييد . در غير اين صورت رهن كامل بدون پرداخت اجاره در اسلام مصداق رباست . 
پروژه خرازي :
پروژه خرازي ، شهرك خرازي در غرب درياچه چيتگر و در ضلع غربي بيمارستان تات و همچنين ضلع غربي شهرك چيتگر مي باشد . شهرك خرازي در جنوب بزرگراه همت و در شمال بزرگراه حكيم (همداني) مي باشد . در آخر همانند شهرك چيتگر دسترسي مناسبي به دو شريان اصلي بزرگ راهي تهران را دارد . پادگاني به همين اسم قبلا در اين شهرك موجود بوده است . 

 


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : ،

ادامه مطلب

تاريخ : ۹ شهريور ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۹:۴۷ | نویسنده : admin |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی