farencat

farencat

<-PostTitle->

 

 

مواردي كه باعث سهولت در گرفتن ويزا تحصيلي كانادا مي‌شود : داشتن معدل بالا (در همه مقاطع)، نمره زبان بالا، مدارك كافي تمكن مالي براي زندگي و تحصيل يك سال، معرفي نامه قوي از ۲ استاد يا بيشتر، مقالات ثبت شده و معتبر مي‌باشد. لازم به ذكر است كه شخص با ارائه مداركي همچون سند ملكي و يا تاهل مي‌تواند كشور كانادا را متقاعد كند كه پس از اتمام تحصيلاتش به كشور خود باز ميگردد.

 

 

 

پذيرش از يكي از موسسات آموزش عالي كشور كانادا (مورد تاييد اداره مهاجرت)

توانايي پوشش مخارج دست كم يك سال تمام زندگي و تحصيل در كانادا (شهريه بعلاوه هزينه زندگي)

عدم سوء پيشينه

پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار

ارائه مداركي كه ثابت كند فرد پس از پايان تحصيل قصد ماندن در كانادا را ندارد

ارائه برنامه تحصيلي (Study Plan) دقيق و قانع كننده

چگونه مي توانيم ويزاي تحصيلي كانادا بگيريم؟

 

 

اين روزها ويزاي تحصيلي كانادا Study Permit يكي از محبوب ترين ويزاها براي مهاجرت به كانادا از طريق تحصيل و گرفتن اقامت دائم آن است. از آنجايي كه اين كشور در مقايسه با بسياري كشورهاي اروپايي، با ارائه يك نام آموزشي با كيفيت و قدرتمند، شرايط ايده آلي را براي تحصيل شهروندان خود فراهم مي آورد و فرصت هاي فوق العاده غني را در اختيارشان قرار مي دهد از همين رو سالانه شمار زيادي از دانش جويان در سراسر دنيا مهاجرت تحصيلي به كانادا مي كنند. به اميد آنكه با دريافت ويزاي دانشجويي كانادا، ادامه تحصيلشان را در يكي از بهترين كالج ها و دانشگاه هاي كانادا بگذرانند. بدون شك دانشجويان ايراني نيز از اين قاعده مستثني نيستند.

به طور كلي براي دريافت ويزاي تحصيلي كانادا نياز است تا هر شخص متقاضي با ارائه رزومه اي كامل از قبيل داشتن مدرك زبان، برخورداري از تمكن مالي و همچنين نداشتن گپ تحصيلي بالا نسبت به دريافت ويزاي دانشجويي كانادا اقدام كند. در واقع بدن داشتن اين رزومه نمي تواند پروسه دريافت اين نوع ويزاي مهاجرتي كانادا را با موفقيت پشت سر بگذراند.

در حال حاضر با قوانين و مقرراتي كه اداره مهاجرتي كانادا براي مهاجرين خود اعمال كرده است ويزاي تحصيلي كانادا يكي از پر متقاضي ترين راه هاي مهاجرت به اين كشور است و مهاجريني كه شرايط ايده آل و مساعدي دارند مي توانند در آسان ترين حالت ممكن با انتخاب رشته مورد نظر خود، نسبت به اخذ پذيرش در يكي از برترين دانشگاه هاي اين كشور اقدام نمايند.

ويزاي دانشجويي كانادا

مزيت هاي ويزاي تحصيلي كانادا Study Permit

 

 

از جمله مزيت هاي بارزي اخذ ويزاي تحصيلي كانادا اين مي باشد كه فرد متقاضي بلافاصله پس از فارغ التحصيل شدن مي تواند مشغول كار شود و كسب درآمد كند. حتي شخص در همان زمان تحصيل خود با توجه به مزيت برخورداري از حق كار، مي تواند هفته اي ۲۰ ساعت مشغول به كار شود و براي خود و خانواده اش كسب درآمد كند. از ديگر مزيت هاي ويزاي دانشجويي كانادا به شرح زير است:

امكان دريافت بورسيه و پوشش دادن بسياري از هزينه هاي تحصيلي

برخورداري از هزينه هاي شخصي ماهيانه ۱۰۰۰ دلار

نداشتن وقفه زياد تحصيلي (كمتر از ۵ سال)

 

شرايط دريافت ويزاي تحصيلي كانادا Study Permit

 

 

اگرچه كشور كانادا با فراهم آوردن فرصت هاي زندگي و رشد مساوي براي افراد خود و نيز بهره مندي از برترين و به روز ترين مراكز علم و دانش دنيا شرايط ايده آل و راحت تري را در مقايسه با بسياري كشورهاي ديگر دارد اما براي رسيدن به اين شرايط ايده آل به ويژه دريافت ويزاي تحصيلي كانادا، بايد فرد متقاضي قبل از هرچيز متناسب با مقطع تحصيلي خود مدرك زبان انگليسي را به دانشگاه مورد نظر ارائه كند. همچنين فرد متقاضي:

از يك دانشگاه، كالج يا مركز آموزشي معتبر بتواند پذيرش خود را دريافت كند

در صورت عدم ارائه مدرك زبان لازم است قبل از شروع تحصيل خود دوره هاي زبان انگليسي كانادا را پشت سر بگذراند

داشتن نمرات بالا در تمامي دروس تخصصي آخرين مقطع تحصيلي و همچنين معدل بالا براي پذيرش در يكي از دانشگاه هاي كانادا براي فرد متقاضي الزامي است

داشتن سلامت كافي و عدم ارتكاب به جرم از ديگر شرايط دريافت ويزاي دانشجويي كانادا مي باشد

 

هزينه تحصيل در كانادا

 

 

در حال حاضر با وجود استانداردهاي بالاي آموزشي و به صرفه بودن هزينه تحصيل در كانادا، روز به روز بر تعداد افراد مهاجر به قصد ادامه تحصيل در اين كشور نسبت به ديگر كشور هاي موجود در جهان همانند آمريكا، استراليا و انگليستان افزوده مي شود.

 

در واقع هزينه تحصيل در كانادا يكي از عمده ترين سوالاتي است كه افراد پس از دريافت ويزاي تحصيلي كانادا  Study Permit ممكن است با آن مواجه شوند.

 

در پاسخ به اين سوال بايد گفت كه هزينه تحصيل در اين كشور بسته به نوع مدرسه و دانشگاه هاي مورد نظر، مقطع تحصيلي و شهر انتخابي براي تحصيل متفاوت مي باشد كه در زير به شرح هر يك مي پردازيم.

 

شرايط تحصيل در كانادا

شهريه مقاطع مختلف تحصيلي كانادا

 

 

مدارس

در صورت ادامه تحصيل در مدارس كانادا لازم است تا افراد هزينه اي را بعنوان شهريه پرداخت نمايند كه اين هزينه نيز بسته به نوع مدرسه (دولتي، خصوصي و شبانه روزي)، مقطع تحصيلي و موقعيت مكاني متفاوت مي باشد.

 

البته اين هزينه براي شهروندان كانادايي ( افراد مقيم در كانادا) در سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان در مدارس دولتي بصورت رايگان مي باشد اين در حالي است كه افراد با دريافت ويزاي تحصيلي كانادا  Study Permit لازم است تا هزينه اي را براي شهريه مدارس پرداخت كنند.

 

 

 

اين هزينه شامل :

 

 

 

مقطع تحصيليهزينه تحصيلي در مدارس دولتيهزينه تحصيلي در مدارس خصوصي

مقطع ابتدايي – راهنمايي۴ الي ۱۵ هزار دلار در سال۱۰ الي ۵۰ هزار دلار در سال

مقطع دبيرستان۸ الي ۱۵ هزار دلار در سال۱۰ الي ۵۰ هزار دلار در سال

 

 

البته بايد توجه شود كه هزينه تحصيل در مدارس شبانه روزي كانادا ( كه عموما بصورت مدارس خصوصي هستند) نيز برابر با مبلغي بالغ بر ۳۰ هزار دلار در سال مي باشد.

 

همچنين در صورت شركت در دوره هاي آموزشي و كلاس هاي ورزشي و موسيقي بايد هزينه اي بين ۵ الي ۱۰۰ دلار ( در طول در دوره ) پرداخت شود.

 

دانشگاه ها

در صورت ادامه تحصيل در دانشگاه هاي كانادا نيز لازم است تا افراد ضمن پرداخت هزينه اي به عنوان شهريه (كه عموما بين ۱۲ الي ۳۰ هزار دلار در سال متغير مي باشد)، مبلغي را نيز بعنوان هزينه مسكن و اقامت، خورد و خوراك و پوشاك بپردازند.

 

همچنين هزينه تحصيل در كانادا بسته به نوع دانشگاه، مقطع تحصيلي و شهر و استان انتخابي، متفاوت مي باشد به گونه اي كه هزينه دانشگاه در شهر هاي كوچك تر، از مبلغ كمتري برخوردار است.

 

شهريه دانشگاه هاي كانادا در مقاطع مختلف

 

 

 

مقطع تحصيلي<شهريه دانشگاه مقاطع مختلف

مقطع كارداني و كارشناسيهزينه اي بين ۱۸۰۰ – ۲۰۰۰ هزار دلار در سال

مقطع كارشناسي ارشدهزينه اي بين ۲۵۰۰ – ۱۸۰۰۰ هزار دلار در سال

مقطع دكتراهزينه اي بين ۲۵۰۰ – ۱۷۰۰۰ هزار دلار در سال

 

 

البته بايد توجه شود كه افراد در صورت شركت در دوره هاي آموزشي موسسه هاي فني حرفه اي كانادا، بسته به دوره تحصيلي و شهر انتخابي، لازم است تا هزينه اي بالغ بر ۲ ال ۱۸ هزار دلار را پرداخت نمايند ( لازم به ذكر است كه موسسه هاي فني حرفه اي شامل دوره هاي آموزشي كوتاه مدتي است كه از شهريه اي كمتر از دانشگاه ها برخوردارند و به افراد اين امكان را مي دهند تا همراه با تحصيل به كار مشغول شوند و كسب درآمد كنند.)

 

همچنين افراد براي حضور در موسسه هاي آموزش زبان نيز كه هزينه آن بسته به طول دوره آموزشي و شهر انتخابي متفاوت مي باشد، بايد هزينه اي بين ۳۰۰۰ الي ۴۰۰۰ دلار را بپردازند؛ كه اين هزينه در سه شهر بزرگ كانادا برابر است با :

 

هزينه يك دوره ۱۲ هفته اي زبان انگليسي در شهر ونكوور كانادا : ۴۰۸۳ دلار كانادا

 

هزينه يك دوره ۱۲ هفته اي زبان انگليسي در شهر تورنتو كانادا : ۳۵۱۵ دلار كانادا

 

هزينه يك دوره ۱۲ هفته اي زبان فرانسوي در شهر كبك كانادا : ۳۵۷۰ دلار كانادا

 

علاوه بر اين امروزه دولت كانادا با فراهم نمودن شرايط و بورسيه هاي مختلف، تا حدود قابل توجهي هزينه هاي زندگي دانشجويي را كم كرده است.

 

هزينه مسكن و اقامت براي دانشجويان

 

متقاضيان پس از دريافت ويزاي تحصيلي كانادا  Study Permit لازم است تا ضمن پرداخت مبلغي بعنوان شهريه دانشگاه، هزينه هايي نيز جهت زندگي و اقامت خود بپردازند.

 

كه اين هزينه ها جهت اجاره مسكن بسته به متراژ خانه، موقعيت مكاني، امكانات و شهر انتخابي بسيار متفاوت مي باشد اما با اين حال لازم است تا براي اجاره يك خانه حدودا مبلغي بين ۸۰۰ الي ۲۸۰۰ دلار در ماه پرداخت شود.

 

همچنين دانشجويان مي توانند با پرداخت هزينه اي بالغ بر ۲۵۰ الي ۷۰۰ دلار، در خوابگاه هاي دانشجويي اقامت نمايند.

 

البته بايد توجه شود كه هزينه هاي تحصيل در كانادا، ضمن شهريه هاي دانشگاه و اجاره خانه براي سكونت، شامل هزينه هايي براي خورد و خوراك و پوشاك مي باشد كه اين ميزان مبلغ و هزينه قابل كنترل است و افراد مي توانند با خريد از حراجي هاي آخر هر فصل و يا سال، وسايل و لوازم مورد نظر خود را با مبلغي ارزان تر تهيه نمايند.

 

كه بطور كلي اين ميزان هزينه نيز براي افراد مبلغي بالغ بر ۷۰۰ الي ۱۰۰۰ دلار در ماه مي باشد.


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : ،

ادامه مطلب

تاريخ : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۰:۱۴ | نویسنده : admin |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی