farencat

farencat

<-PostTitle->

ريه ها از هزاران مجراهاي شاخه شاخه كه به كيسه هاي هواي كوچك يا نايژه ختم مي شوند ، ساخته شده اند . بيشتر از 300 مليون از اين كيسه هاي كوچك در ريه هاي ما وجود دارد ، كه باعث مي شود ظاهر آن مانند يك زمين تنيس شود تا نياز هاي تنفسي بدن را برآورده كنند غشاي اين كيسه هاي هواي كوچك از دستمال كاغذي نيز نازك تر است تا تبادل گاز ها را به بيشترين حد ممكن برساند .

 

ريه هاي ما بخش بزرگي از سيستم ايمني ما را تشكيل مي دهند ،آلودگي ها و عفونت هايي كه به وسيله ميكروب ها به وجود مي آيند ، به وسيله ي مخاط داخل ريه جذب مي شوند و به وسيله ي مويچه هاي نازك به سمت بالا حركت مي كنند و باعث مي شوند ما سرفه كنيم يا آن ها را ببلعيم ؛عطسه نيز راه ديگري است كه ريه ها از آن استفاده مي كنند تا از عفونت و آلودگي ، حتي قبل از اين كه اين مهاجمين سينوس ها را رد كنند ، خلاص شوند .

 

مراقبت از ريه

 

داشتن ريه اي سالم با غذاها و مواد طبيعي و سالم

مراقبت هاي لازم و نكات مهم براي داشتن ريه سالم

ريه ها مهم هستند و بايد از آن ها مراقبت شود اولين و مهم ترين چيز ،

 

نكشيدن سيگار است :

 

سيگار كشيدن به مويچه هايي كه كمك ميكنند تا آلودگي و عفونت زدوده شود ، آسيب مي زند و باعث بسته شدن راه هاي هوايي مي گردد ، هم چنين از آلودگي ها چه در خانه و چه در خارج از خانه اجتناب كنيد .

 

اين هميشه امكان پذير نيست ولي شما مي توانيد سهم خود را با رانندگي كمتر ، استفاده كمتر از لوازم الكتريكي و استفاده از اجاق هاي برقي ايفا كنيد .هنگام نقاشي يا سرگرمي ديگري كه شامل گرد و غبار يا گاز هاي صنعتي است از ماسك استفاده كنيد .

 

راههاي بهبود تنفس

 

راه هايي براي داشتن ريه سالم و قوي

ورزش نيز خيلي مهم است :

 

ورزش لزوما ريه ها را تقويت نمي كند زيرا آن ها به ماهيچه هاي ديافراگ وابسته هستند ، ولي هر بهبودي در سيستم قلبي عروقي ، كار ريه ها را آسان تر مي كند .روزانه هر فعاليتي را به مدت 30 دقيقه انجام دهيد، تا باري كه بر روي ريه ها تحميل مي شود را سبك تر كنيد و عملكرد انتقال اكسيژن و متابوليسم را افزايش دهيد .

 

اين 30 دقيقه مي تواند حتي به طور ناپيوسته در طول روز انجام شود . ماشينتان را دورتر از فروشگاه پارك كنيد ، از پله ها استفاده كنيد ، از پشت ميز بلند شويد و دور ساختمان راه برويد ، چند حركت پروانه اي بزنيد ، در محله پياده روي كنيد و يا حتي كمي در جا بدويد ،هر كاري بهتر از نشستن است .

 

ورزش براي ريه

 

تاثير ورزش در داشتن ريه هاي سالم

تغذيه نيز مهم است ولي براي داشتن ريه سالم چي بخوريم؟

چيزي كه ما مي خوريم مستقيما بر روي ريه ها تاثير نمي گذارد ، ولي غذاي ما به طور غير مستقيم از طريق سيستم قلبي عروقي و فراهم كردن محافظت آنتي اكسيداني با آن ها تماس پيدا مي كند . غذاي پر چرب با افزايش ريسك ابتلا به سرطان ريه در ارتباط است از طرفي ديگر ، خوردن ميوه مي تواند اين خطرات را كاهش دهد .

 

خوردن غذاهاي سالم همراه با ورزش هر دو به حفظ سلامت پاكيزگي و عدم كاركرد زياد ريه كمك مي كند .غذاهاي تازه و خام بهترين راه براي به دست آوردن آنزيم ها ، ويتامين ها ، مواد معدني و آنتي اكسيدان هايي هستند كه باعث راحت تر شدن تنفس مي شوند.

 

غذاي مناسب ريه

 

غذاهاي مقوي براي داشتن ريه سالم

1. داشتن ريه سالم با آب:

آب نقش بزرگي را در سلامت ايفا مي كند و پايه ي هر عمل پاك كننده اي است ،آب خالص و پاكيزه براي حفظ جريان خون به داخل و خارج از ريه ها ضروري است .آب هم چنين ريه ها را مرطوب نگه مي دارد و باعث جريان مخاط مي گردد ؛ممكن است كه چندش آور به نظر برسد ولي اين مخاط خيلي مهم هستند و براي انسجام مويچه ها به منظور حركت سموم ، ميكروب ها و آلودگي ها به بيرون از بدن نياز است.

 

تقويت ريه با آب

 

داشتن ريه سالم با نوشيدن آب فراوان

2. سير و پياز براي داشتن ريه سالم:

اين غذاهاي تند و تيز براي قلب و هم چنين ريه ها عالي هستند آن ها التهاب را كاهش مي دهند ، كلسترول كم ميكنند و با عفونت ها مبارزه مي كنند .

 

3. زنجبيل براي داشتن ريه سالم:

اين ادويه خاصيت ضد التهابي دارد و حذف آلودگي ها از ريه ها را سرعت مي بخشد .

 

زنجبيل براي ريه

 

تاثير زنجبيل براي داشتن ريه سالم

4. داشتن ريه سالم با فلفل چيلي :

فلفل ها با كپسيكين پر شده اند ، تركيب تندي كه باعث سوزش مي شود . كپسيكين جريان خون را بهبود مي بخشد ، غشاي مخاطي را تحريك مي كند و عفونت مبارزه مي كند .

 

5. مصرف سبزيجات كلمي براي داشتن ريه سالم:

كلم ، گل كلم و بروكلي نشان داده اند كه مي توانند باعث متوقف شدن رشد سرطان ريه شوند و خطر ابتلا به سرطان ريه را نصف كنند ، آن ها سرشار از كلروفيل هستند كه خون را تميز مي كند و دوباره مي سازد و داراي مقادير زيادي از آنتي اكسيدان هاي موثر هستند .

 

سبزيجات براي ريه

 

سبزيجات كلمي براي داشتن ريه هاي سالم

6. نقش انار در داشتن ريه سالم:

آب انار روند رشد تومور هاي ريوي را آرام مي كند . انار حاوي بسياري از انواع آنتي اكسيدان ها شامل الاژيك اسيد است كه در تحقيقات مربوط به سرطان گام هاي بلندي برداشته است .

 

7. تاثير زردچوبه در داشتن ريه سالم:

اين ادويه با زنجبيل در ارتباط است و بسياري از خواص آن را دارد . زردچوبه هم چنين حاوي كوركومين مي باشد ، كه تركيبي است كه باعث مي شود سلول هاي سرطاني خودشان را از بين ببرند .

 

ادويه مفيد ريه

 

براي داشتن ريه اي سالم زردچوبه بخوريد

8.سيب براي داشتن ريه سالم:

فلاونوئيد ، ويتامين E و C كمك مي كنند كه ريه ها به بهترين نحو ممكن كار كنند . سيب از تمام اين مواد غني است و كساني كه چندين بار در هفته سيب مي خورند ريه هاي سالم تري دارند .

 

9. انگور براي داشتن ريه سالم:

نارينژين ، فلاونوئيدي موجود در انگور ، مانع از فعاليت آنزيم هايي مي شود كه باعث ايجاد سرطان هستند . انگور سفيد حاوي مقادير زيادي از اين فلاونوئيد است ، در حالي كه انگور سفيد هم زمان با آن حاوي آنتي اكسيدان ليكوپن نيز است ،مخصوصا بعد از ترك سيگار انگور براي تميز كردن ريه ها خيلي خوب است .

 

خواص انگور براي ريه

 

تاثير فوق العاده انگور در داشتن ريه سالم

10. حبوبات ، دانه ها و آجيل ها در داشتن ريه سالم:

همه اين ها حاوي منيزيم هستند كه ماده معدني است كه براي داشتن ريه هايي سالم لازم است .آن ها هم چنين اسيد هاي چربي را كه براي داشتن سيستم قلبي عروقي سالم نياز است ، فراهم مي كنند .

 

11.داشتن ريه سالم با هويج :

اين ميوه ي ريشه اي سرشار از ويتامين A ، C و ليكوپن است ، تمام آنتي اكسيدان هايي كه بر روي سلامت ريه اثر مي گدارند و ريسك ابتلا به بيماري هاي ريوي را كاهش مي دهند .

 

هويج مقوي ريه

 

داشتن ريه سالم با خوردن هويج پر خاصيت

12.داشتن ريه سالم با استفاده از پرتقال :

مركبات حاوي مقدار زيادي ويتامين C و B6 هستند كه اين به ريه ها كمك مي كند راحت تر اكسيژن را منتقل كنند .

 

13.داشتن ريه سالم با كدو حلوايي :

كدو حلوايي مانند هويج غذاي ديگري است كه سرشار از بتاكاروتن و ويتامين C است .

 

غذا مفيد براي ريه

 

نقش كدو حلوايي براي داشتن ريه اي قوي و سالم

14.فلفل دلمه اي براي داشتن ريه سالم:

اين فلفل ملايم غني از ويتامين C و كاروتنوئيد و زاگسنتين . كاروتنوئيد نشان داده است كه مي تواند خطر ابتلا به سرطان ريه را كاهش دهد .

 


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : ،

ادامه مطلب

تاريخ : ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ | ۰۲:۱۰:۱۷ | نویسنده : admin |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی